Audyt wizerunku firmy
Co jakiś czas otrzymuję zlecenia szczegółowego audytu wizerunkowego firmy w Internecie. Zlecające audyt osoby są najczęściej właścicielami niewielkich firm z różnych regionów Polski, głównie świadcząc usługi lokalnie.
- W pierwszej połowie lipca przeprowadzony został audyt jak firma spod Warszawy jest postrzegana w Sieci. Zadanie zacząłem od analizy jej mediów społecznościowych, wyników wyszukiwania lokalnego w wyszukiwarkach internetowych, następnie przeglądając oceny, opinie i recenzje, a kończąc na technicznych elementach strony internetowej. Zidentyfikowałem słabe i mocne strony każdego z tych obszarów, oceniając również, czy spełniają one swoją rolę i czy potencjał platformy jest wykorzystany.
- Wyniki audytów są różne, ale każdy zawiera obszerne rekomendacje. Niemal zawsze jest coś do poprawy, bo dynamika zmian w Internecie jest bardzo duża – to, co wczoraj było ważne dzisiaj może stracić na znaczeniu.
Audyt firmy pozwala dostrzec to, na co dotychczas nie zwracaliśmy uwagi, ocenić czy firma w Internecie i jej oferta dociera do odbiorcy i czy wykorzystywane kanały dystrybucji treści (media społecznościowe, strona www, portale tematyczne) są dobrze prowadzone.